Tom 25 (2023): Jak myślą artyści?

					Pokaż  Tom 25 (2023): Jak myślą artyści?

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych”

   mceclip2-6ea78baed12a3f8be2733681e2906409.png

REDAKTOR TOMU: Teresa Pękala

Opublikowane: 2023-12-13

Artykuły

  • Przemyśleć myślenie

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/1
    Teresa Pękala
    9-22
  • Być mądrym, czy myśleć?

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/2
    Andrzej Ostrowski
    23-40
  • Czy tworzenie jest sposobem myślenia?

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/3
    Anna Szyjkowska-Piotrowska
    41-60
  • Genetyczne kryterium sztuki

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/4
    Sidey Myoo
    61-72
  • Doświadczenie zmysłów „niższych” – polisensoryczne aisthesis artysty

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/5
    Monika Błaszczak
    73-94
  • Nowe spojrzenie na myślenie muzyczne: podejście interdyscyplinarne

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/6
    Anna Chęćka
    95-114
  • Paranoja krytyczna jako surrealistyczny wariant myślenia artystycznego

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/7
    Agnieszka Kuczyńska
    115-125
  • Jak myślą designerzy. Amalgamaty koncepcyjne w designie

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/8
    Hanna Bytniewska
    127-137
  • Dialogi artystów z modą

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/9
    Ewa Szkudlarek
    139-151
  • Krajobraz (w sztuce i poprzez sztukę) ucieleśniony

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/10
    Beata Frydryczak
    153-165
  • Myślenie krajobrazu w sztuce

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/11
    Mateusz Salwa
    167-179
  • Jak myśli artysta? - analiza twórczości Grzegorza Sztabińskiego

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/12
    Paulina Sztabińska-Kałowska
    181-205
  • Wystawa prac Grzegorza Sztabińskiego na uniwersytecie łódzkim pt. hommage à Grzegorz Sztabiński – „ciąg dalszy…” jako przyczynek do analizy sposobów patrzenia na dzieło sztuki

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/13
    Aneta Pawłowska, Izabela Krejtz, Katarzyna Wisiecka
    207-227
  • Transcendencja w sztuce i współczesne marginesy transcendencji. W myśleniu estetycznym Grzegorza Sztabińskiego

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/14
    Rafał Solewski
    229-240
  • Podróż do obszarów nieoczywistości. Jerzy Bereś, Zbigniew Warpechowski i początki sztuki akcji w Polsce

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/15
    Kazimierz Łyszcz
    241-254
  • Myślenie estetyczne według Wisławy Szymborskiej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/16
    Irena Górska
    255-269
  • W odbiciu obrazu – twórczość Joanny Trzcińskiej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/17
    Daria Rutkowska-Siuda
    271-283
  • Sztuka Lazarusa Takawiry w świetle teorii wewnętrznych sił witalnych Franka Mcewena

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/18
    Dariusz Skonieczko
    285-302
  • Czego uczą nas artyści? Doświadczenie estetyczne a wieloparadygmatyczność sztuki współczesnej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/19
    Ryszard Solik
    303-321
  • Artyści mówią o wojnach – analiza na wybranych przykładach

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/20
    Dominika Łarionow
    323-334
  • Pisanie poezji po buczy, czyli o wyrazie niewyrażalnego

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/21
    Rafał Czekaj
    335-344
  • Analiza technik fotografii artystycznej w przedstawianiu tragedii wojny w Ukrainie na przykładzie prac Serhija Bielińskijego

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/22
    Serhii Belinskyi, Yuliа Ivashko, Iryna Kravchenko, Andrii Dmytrenko, Iryna Dreval
    345-365