Tom 26 (2024): Sztuka i kultura w czasach zagrożenia

					Pokaż  Tom 26 (2024): Sztuka i kultura w czasach zagrożenia

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych”

   mceclip4-d37df0f44eb30f7edc6d7aed8b436b28.png

REDAKTORZY TOMU: Aneta Pawłowska, Paulina Sztabińska-Kałowska

Opublikowane: 2024-12-29

Artykuły

  • O roli sztuki w pokonywaniu przeszkód poznawczych w perspektywie estetyki filozoficznej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/1
    Teresa Pękala
    11-28
  • Sztuka sensoryczna

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/2
    Sidey Myoo
    29-42
  • Sztuczna inteligencja a troska o „prawdziwą” sztukę Jak przeceniamy sztukę ludzi i niesprawiedliwie deprecjonujemy sztukę AI?

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/3
    Łukasz Białkowski
    43-59
  • Readymade: problem definicji sztuki i jego rozwiązanie

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/4
    Łukasz Guzek
    61-82
  • Trudna wiedza jako temat wystawowy w małych muzeach: przykłady z Republiki Czeskiej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/5
    Pavol Tišliar, Lucie Jagošová
    83-109
  • Sztuka wobec geografii postkatastroficznej. Projekt "Don't follow the wind w Fukushimie"

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/6
    Ewa Wójtowicz
    111-122
  • Rola kluniackiej sztuki i architektury w czasach zagrożenia

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/7
    Piotr Gryglewski, Natalie Moreno-Kamińska
    123-139
  • Architektura w czasach kryzysu klimatycznego – wybrane aspekty

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/8
    Julia Sowińska-Heim
    141-158
  • Rzeźbiarz czy inżynier? Idea „totalnego dzieła sztuki” jako forma wolności umysłu w obliczu zagrożenia. Analiza porównawcza wybranych przykładów

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/9
    Katarzyna Kołodziejczyk
    159-175
  • Problematyka pomników okresów totalitarnych w kontekście wojny Rosyjsko-Ukraińskiej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/10
    Yuliа Ivashko, Andrii Dmytrenko, Michał Krupa, Justyna Kobylarczyk, Dominika Kuśnierz-Krupa, Serhii Belinskyi
    177-199
  • Najnowsza dramaturgia polska i ukraińska wobec kryzysów współczesnego świata

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/11
    Irena Górska
    201-216
  • Sztuka pokoju. Czy artysta może powstrzymać wojny między Izraelem a Palestyną?

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/12
    Eleonora Jedlińska
    217-238
  • Trzęsienia ziemi a sztuka kolonialna w Cusco (Peru)

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/13
    Ewa Kubiak, Guadalupe Romero-Sánchez
    239-258
  • Twórczość Jane Jin Kaisen jako praktyka badania historii, pamięci, traumy

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/14
    Anna Dzierżyc-Horniak
    259-285
  • Festiwal sztuki rdzennej ludności i (od)łączenie się z współczesnymi rzeczywistościami społeczno- kulturowymi w południowo-wschodniej Nigerii

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/15
    Princewill Chukwuma Abakporo, Stanley Timeyin Ohenhen
    287-310
  • Dramaturgia lęku w dziele teatralnym „Drzwi i niepokojące pukanie”

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/16
    Yusril, Sahrul N., Afrizal H., Ali Sukri, Cameron Malik
    311-327
  • Ekspresja śmierci między realizmem a surrealizmem w obrazie Bruegela "Triumf śmierci"

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/17
    Ryadh Ben Amor, Dany Abi Karam
    329-349
  • Zagrożenie wykluczeniem – estetyka negatywna na przykładzie twórczości Zyty Rudzkiej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/18
    Monika Błaszczak
    351-369
  • Sztuka w cieniu szubienicy. Wizualne relacje z egzekucji Teofila Wiśniowskiego i Józefa Kapuścińskiego

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/19
    Agnieszka Świętosławska
    371-401
  • Triumf Śmierci Felixa Nussbauma jako mocny głos sprzeciwu wobec czasu wojny

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/20
    Magdalena Milerowska
    403-419
  • Język sztuki w czasach zagrożenia

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/21
    Anna Wendorff
    421-433
  • Wobec nieodwracalnego. Trzy etiudy filozoficzne

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/22
    Anna Chęćka
    435-448