POLITYKA OPEN ACCESS

Czasopismo wydawane jest na zasadach Open Access. Wszystkie artykuły udostępniane są na licencji Creative Commons: Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)

 

 

COPYRIGHT: Łódzkie Towarzystwo Naukowe

Autor utworu przenosi na Wydawcę całość autorskich praw majątkowych i praw pokrewnych, łącznie z wyłącznym prawem do udzielania zezwoleń na wykonywanie zależnego prawa autorskiego, do nieograniczonego w czasie korzystania i rozporządzania utworem w kraju i za granicą.

Autor zachowuje prawo do korzystania z utworu w prowadzonej przez siebie działalności naukowej i dydaktycznej oraz zamieszczania Utworu w repozytoriach na zasadach licencji Creative Commons CC BY 4.0 (Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa).

 


PUNKTACJA - MNiSW

Art Inquiry znajduje się na liście czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – 70 punktów

 

Ogłoszenia

Uroczysta promocja XXV numeru „Art Inquiry” - 21 maja 2024

2024-07-01

Z przyjemnością informujemy, że 21 maja 2024  r. w Teatrze im. Stanisława Ignacego Witkiewicza im. ul. Chramcówki 15 w Zakopanem odbyła się  uroczysta promocja ostatniego numeru „Art Inquiry”  - Vol. 25 (2023): How do artists think? Wydarzenie zorganizowała Pani Profesor Teresa Pękala z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - redaktor ostatniego tomu, jako wydarzenie towarzyszące cyklicznej ogólnopolskiej konferencji filozoficznej „Parergon jako metafora współczesnego świata. Filozofia, estetyka, sztuka”.

Przeczytaj więcej na temat Uroczysta promocja XXV numeru „Art Inquiry” - 21 maja 2024

Aktualny numer

Tom 26 (2024): Sztuka i kultura w czasach zagrożenia
					Pokaż  Tom 26 (2024): Sztuka i kultura w czasach zagrożenia

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych”

   03_znak_podstawowy_mono_biale_tlo_res22.png

REDAKTORZY TOMU: Aneta Pawłowska, Paulina Sztabińska-Kałowska

Opublikowane: 2024-12-29

Artykuły

  • O roli sztuki w pokonywaniu przeszkód poznawczych w perspektywie estetyki filozoficznej

    Teresa Pękala
    11-28
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/1
  • Sztuka sensoryczna

    Sidey Myoo
    29-42
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/2
  • Sztuczna inteligencja a troska o „prawdziwą” sztukę Jak przeceniamy sztukę ludzi i niesprawiedliwie deprecjonujemy sztukę AI?

    Łukasz Białkowski
    43-59
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/3
  • Readymade: problem definicji sztuki i jego rozwiązanie

    Łukasz Guzek
    61-82
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/4
  • Trudna wiedza jako temat wystawowy w małych muzeach: przykłady z Republiki Czeskiej

    Pavol Tišliar, Lucie Jagošová
    83-109
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/5
  • Sztuka wobec geografii postkatastroficznej. Projekt "Don't follow the wind w Fukushimie"

    Ewa Wójtowicz
    111-122
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/6
  • Rola kluniackiej sztuki i architektury w czasach zagrożenia

    Piotr Gryglewski, Natalie Moreno-Kamińska
    123-139
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/7
  • Architektura w czasach kryzysu klimatycznego – wybrane aspekty

    Julia Sowińska-Heim
    141-158
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/8
  • Rzeźbiarz czy inżynier? Idea „totalnego dzieła sztuki” jako forma wolności umysłu w obliczu zagrożenia. Analiza porównawcza wybranych przykładów

    Katarzyna Kołodziejczyk
    159-175
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/9
  • Problematyka pomników okresów totalitarnych w kontekście wojny Rosyjsko-Ukraińskiej

    Yuliа Ivashko, Andrii Dmytrenko, Michał Krupa, Justyna Kobylarczyk, Dominika Kuśnierz-Krupa, Serhii Belinskyi
    177-199
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/10
  • Najnowsza dramaturgia polska i ukraińska wobec kryzysów współczesnego świata

    Irena Górska
    201-216
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/11
  • Sztuka pokoju. Czy artysta może powstrzymać wojny między Izraelem a Palestyną?

    Eleonora Jedlińska
    217-238
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/12
  • Trzęsienia ziemi a sztuka kolonialna w Cusco (Peru)

    Ewa Kubiak, Guadalupe Romero-Sánchez
    239-258
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/13
  • Twórczość Jane Jin Kaisen jako praktyka badania historii, pamięci, traumy

    Anna Dzierżyc-Horniak
    259-285
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/14
  • Festiwal sztuki rdzennej ludności i (od)łączenie się z współczesnymi rzeczywistościami społeczno- kulturowymi w południowo-wschodniej Nigerii

    Princewill Chukwuma Abakporo, Stanley Timeyin Ohenhen
    287-310
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/15
  • Dramaturgia lęku w dziele teatralnym „Drzwi i niepokojące pukanie”

    Yusril, Sahrul N., Afrizal H., Ali Sukri, Cameron Malik
    311-327
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/16
  • Ekspresja śmierci między realizmem a surrealizmem w obrazie Bruegela "Triumf śmierci"

    Ryadh Ben Amor, Dany Abi Karam
    329-349
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/17
  • Zagrożenie wykluczeniem – estetyka negatywna na przykładzie twórczości Zyty Rudzkiej

    Monika Błaszczak
    351-369
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/18
  • Sztuka w cieniu szubienicy. Wizualne relacje z egzekucji Teofila Wiśniowskiego i Józefa Kapuścińskiego

    Agnieszka Świętosławska
    371-401
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/19
  • Triumf Śmierci Felixa Nussbauma jako mocny głos sprzeciwu wobec czasu wojny

    Magdalena Milerowska
    403-419
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/20
  • Język sztuki w czasach zagrożenia

    Anna Wendorff
    421-433
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/21
  • Wobec nieodwracalnego. Trzy etiudy filozoficzne

    Anna Chęćka
    435-448
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2024/26/22
Wyświetl wszystkie wydania