University and its reforms – a sociologically oriented review of books published in 2019 and 2020
References
Antonowicz Dominik. 2015. Między siłą globalnych procesów a lokalną tradycją. Polskie szkolnictwo wyższe w dobie przemian. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Beer David. 2016. Metric power. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Collins Randall. 2011. Łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
Derrick Gemma. 2018. The Evaluators’ eye. Impact assessment and academic peer review. Cham: Springer International Publishing.
Dziedziczak-Foltyn Agnieszka. 2017. Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie publicznej. Bilans dyskusji o uniwersytetach. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Dziubka Kamil. 5 lipca 2019. Mówił o A ndrzeju Dudzie, że „zgłupiał”, radził „niszczyć nagrania”. Po materiale Onetu ważny sędzia będzie się tłumaczył. Onet. https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/mowil-o-andrzeju-dudzie-ze-zglupial-radzil-niszczyc-nagrania-pomateriale-onetu-wazny/kqffnsw.
Espeland Wendy N., Michael Sauder. 2007. “Rankings and reactivity”. American Journal of Sociology 113(1): 1–40.
Espeland Wendy N., Mitchell L. Stevens. 2008. “A sociology of quantification”. European Journal of Sociology 49(3): 401–436.
Garfinkel Harold. 2007. Studia z etnometodologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hyland Ken. 2007. Disciplinary discourses. Social interactions in academic writing. Ann Arbor, Michigan: University of Michigan Press.
Krzeski Jakub. 2018. Władza miary a materialne procesy produkcji. (preprint) https://www.researchgate.net/publication/325269885_Wladza_miary_a_materialne_procesy_produkcji [dostęp: 20.12.2020].
Kulczycki Emanuel. 2017. „Punktoza jako strategia w grze parametrycznej w Polsce”. Nauka i Szkolnictwo Wyższe 49(1): 63–78.
Kwiek Marek. 2015. Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji. Wydanie pierwsze. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Lamont Michèle. 2009. How professors think. Inside the curious world of academic judgment. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Langfeldt Liv. 2001. “The decision-making constraints and processes of grant peer review, and their effects on the review outcome”. Social Studies of Science 31(6): 820–841.
Langfeldt Liv. 2004. “Expert panels evaluating research”. Research Evaluation 13(1): 51–62.
MN iSW . 2016. Biała Księga Innowacji. http://bit.ly/2peCjFy [dostęp: 05.04.2020].
Ostrowicka Helena, Aleksandra Rzyska, Tomasz Falkowski, Justyna Spychalska-Stasiak, Dominik Chomik, Łukasz Stankiewicz. 2019. Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011–2014. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pier Elizabeth L., Joshua Raclaw, Anna Kaatz, Markus Brauer, Molly Carnes, Mitchell J. Nathan, Cecilia E. Ford. 2017. “‘Your comments are meaner than your score’: Score calibration talk influences intra- and inter-panel variability during scientific grant peer review”. Research Evaluation 26(1): 1–14.
Remisiewicz Łukasz. 2016. Egzamin w perspektywie socjologicznej. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Remisiewicz Łukasz. 2019a. „Niespójność recenzji a wynik postępowania habilitacyjnego. Próba analizy w dyscyplinie socjologia”. Nauka 4: 109–127.
Remisiewicz Łukasz. 2019b. „Testyzowanie edukacji i jego efekty”. Studia Socjologiczne 233(2): 205–233.
Roumbanis Lambros. 2017. “Academic judgments under uncertainty: A study of collective anchoring effects in Swedish Research Council panel groups”. Social Studies of Science 47(1): 95–116.
Rozkosz Ewa A. 2018. Ewaluacja osiągnięć naukowych w postępowaniach habilitacyjnych. Niepublikowana rozprawa doktorska. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Rykiel Zbigniew. 2014. „Szaleństwo czy metoda?”. Przestrzeń Społeczna (Social Space) 8(2): 7–60.
Sauder Michael, Wendy N. Espeland. 2009. „The discipline of rankings: Tight coupling and organizational change”. American Sociological Review 74(1): 63–82.
Stankiewicz Łukasz. 2018. Wizje uniwersytetu w polskiej debacie publicznej 2007–2010. Wydanie I. Kraków: Impuls.
Woroniecka Grażyna. 2015. „Recenzje naukowe jako materiał badawczy”. Przegląd Socjologiczny 64(4): 9–25.
Wróblewska Marta N. 2017. „Ewaluacja «wpływu społecznego» nauki. Przykład REF 2014 a kontekst polski”. Nauka i Szkolnictwo Wyższe 49(1): 79–104.