Tom 24 (2022): Sztuka: integracja i rozproszenie

					Pokaż  Tom 24 (2022): Sztuka: integracja i rozproszenie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych”.

   logo_mkidn_pl_crop.jpg           03_znak_podstawowy_mono_biale_tlo_res22.png

REDAKTORZY TOMU: Aneta Pawłowska, Paulina Sztabińska-Kałowska

Opublikowane: 2022-12-20

Artykuły

  • Ciągłość, nieciągłość, fulguracja – Filozoficzne konteksty zmian w sztuce

    Teresa Pękala
    9-25
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/1
  • Poza zasadą jedności

    Anna Szyjkowska-Piotrowska
    27-37
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/2
  • Jedność sztuki w teorii estetycznej Adorna

    Rafał Czekaj
    39-50
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/3
  • Historia sztuki jako dyscyplina gęsta

    Marcin Bogusławski
    51-71
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/4
  • Sztuka VR

    Sidey Myoo
    73-85
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/5
  • Podejścia teoretyczno-konceptualne do cyberteatru

    Carlos Dimeo, Anna Wendorff
    87-95
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/6
  • Anselm Kiefer: Zebrać co rozbite. Prace cyklu Chevirat Ha-Kelim (Rozbicie naczyń)

    Eleonora Jedlińska
    97-117
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/7
  • Rozproszenie dzieła – Adam Marczyński, Tadeusz Kantor, Karol Broniatowski

    Elżbieta Błotnicka-Mazur
    119-138
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/8
  • Strategie rozproszenia i dyslokacji litery w performensach Ewy Partum

    Magdalena Howorus-Czajka
    139-156
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/9
  • Muzeum XXI wieku – w poszukiwaniu przestrzeni integracji obrazu i słowa

    Paulina Długosz
    157-172
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/10
  • Wystawa Art of the Americas – nowe spojrzenie. co to znaczy zdekolonizować muzeum?

    Shikoh Shiraiwa, Olga Zabalueva
    173-195
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/11
  • Artystyczne labirynty i wieża Babel. Porównawcze spojrzenie na wystawy: Documenta 5, Les Immatériaux, Labirynt – przestrzeń podziemna

    Anna Dzierżyc-Horniak
    197-224
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/12
  • Problematyka (nie)integracji osób głuchych i słabosłyszących w odniesieniu do sztuki i wystawiennictwa w Polsce

    Agnieszka Kołodziejczak
    225-242
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/13
  • Heritologia i współczesna teoria architektoniczna. Uniwersalizm zasad czy heterogeniczność i rozproszenie?

    Julia Sowińska-Heim
    243-254
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/14
  • Nieciągłość rozwoju współczesnych miast w teoriach Rema Koolhaasa

    Cezary Wąs
    255-271
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/15
  • Styl jako odzwierciedlenie ideologii władzy

    Maria Żychowska, Ion Sandu, Yuliа Ivashko, Andrii Dmytrenko, Oleksandr Ivashko, Oksana Morklyanyk
    273-297
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/16
  • Sztuka jezuitów w okresie nowożytnym jako wyraz pierwszej globalizacji. Rozproszenie motywów ikonograficznych i konsolidacja religii katolickiej

    Ewa Kubiak
    299-317
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/17
  • Street Art: Pomiędzy integracją a rozproszeniem. Globalny kolektyw indywidualności

    Agnieszka Gralińska-Toborek
    319-332
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/18