Kobieta walcząca o pozycję w polu produkcji artystycznej Samoidentyfikacja, samoorganizacja i samoemancypacja według Ewy Partum
-
Słowa kluczowe:
Ewa Partum, conceptual art, feminism, self-organization, alternative galleriesAbstrakt
Ewa Partum’s conceptual art of the early 1970s consisted in creating a new artistic language but at the same time it bore some traits of feminism and was marked by the figure of what might be called “the touch of a woman”. The artist's self-organizational activities which took the form of establishing and running of an alternative art gallery called “Adres” can be also considered as self-emancipatory feminist practice. The gallery was instrumental in Partum’s attempts at producing symbolic capital for herself and taking a position in the field of Polish and international neo-avant-garde.
Liczba pobrań
Brak danych dotyczących pobrań.
Pobrania
Opublikowane
2019-02-19
Jak cytować
Załuski, T. (2019). Kobieta walcząca o pozycję w polu produkcji artystycznej Samoidentyfikacja, samoorganizacja i samoemancypacja według Ewy Partum: -. Zagadnienia Rodzajów Literackich, 61(2), 75–89. Pobrano z https://journals.ltn.lodz.pl/Zagadnienia-Rodzajow-Literackich/article/view/529
Numer
Dział
Artykuły