Kobieta walcząca o pozycję w polu produkcji artystycznej Samoidentyfikacja, samoorganizacja i samoemancypacja według Ewy Partum

-

Autor

  • Tomasz Załuski Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej, Instytut Kultury Współczesnej, Uniwersytet Łódzki

Słowa kluczowe:

Ewa Partum, conceptual art, feminism, self-organization, alternative galleries

Abstrakt

Ewa Partum’s conceptual art of the early 1970s consisted in creating a new artistic language but at the same time it bore some traits of feminism and was marked by the figure of what might be called “the touch of a woman”. The artist's self-organizational activities which took the form of establishing and running of an alternative art gallery called “Adres” can be also considered as self-emancipatory feminist practice. The gallery was instrumental in Partum’s attempts at producing symbolic capital for herself and taking a position in the field of Polish and international neo-avant-garde.

Liczba pobrań

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2019-02-19

Jak cytować

Załuski, T. (2019). Kobieta walcząca o pozycję w polu produkcji artystycznej Samoidentyfikacja, samoorganizacja i samoemancypacja według Ewy Partum: -. Zagadnienia Rodzajów Literackich, 61(2), 75–89. Pobrano z https://journals.ltn.lodz.pl/Zagadnienia-Rodzajow-Literackich/article/view/529

Numer

Dział

Artykuły