Wskazówki wydawnicze
WSKAZÓWKI OGÓLNE
- Tekst artykułu oraz FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY powinny zostać przesłane w wersji elektronicznej na adres:
- artykuły o treści prawniczej: apikulska@wpia.uni.lodz.pl (ORCID: …) lub aliszewska@wpia.uni.lodz.pl (ORCID: …)
- artykuły o treści ekonomicznej: tomasz.dorozynski@uni.lodz.pl (ORCID: …) lub agata.wieczorek@uni.lodz.pl (ORCID: …)
- Językami publikacji dla artykułów o treści prawniczej oraz ekonomicznej są język polski i języki kongresowe.
Językiem preferowanym dla artykułów o treści ekonomicznej jest język angielski. - Objętość artykułu łącznie z abstraktem oraz bibliografią nie może przekraczać 40 tys. znaków ze spacjami.
- W odnośniku do nazwiska zamieszczonego przy tytule artykułu prosimy o podanie afiliacji autora tekstu, w następującej kolejności:
- stopień lub tytuł naukowy
- Uczelnia
- Wydział
- Katedra
- adres e-mail
- ORCID
Przykład 1
Autorzy, którzy nie są pracownikami naukowymi, proszeni są o podanie:
Dr hab. prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa Rzymskiego, e-mail: XX@wpia.uni.lodz.pl, ORCID: …
Dr, Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Ekonomii Instytucjonalnej, e-mail: XX@uni.lodz.pl, ORCID: …- stanowiska i miejsca pracy
- adresu e-mail
- ORCID
Przykład 2
Adwokat, kancelaria X&X, e-mail: YY@X&X.com, ORCID: …
Doradca finansowy, bank X, e-mail: YY@X.com, ORCID: … - Artykuł powinien składać się z następujących części:
- abstrakt w języku polskim
- słowa kluczowe w języku polskim
- klasyfikacja JEL (wyłącznie dla artykułów o treści ekonomicznej)
- wstęp
- rozdziały, podrozdziały (opcjonalnie)
- zakończenie
- bibliografia
- tytuł i abstrakt w języku angielskim
- słowa kluczowe w języku angielskim
- Abstrakt o objętości od 250–400 słów stanowić ma samodzielny tekst, który przeczytany w oderwaniu od reszty artykułu informuje o jego zawartości.
Abstrakt musi zawierać następujące, wyraźnie wyodrębnione w jego tekście, elementy:- Przedmiot badań: (…) wyjaśnienie, dlaczego przeprowadzono badania
- Cel badawczy: (…) pytanie(a), na które szukano odpowiedzi; teza badawcza
- Metoda badawcza: (…) sposób przeprowadzenia badań
- Wnioski: (…) wyniki oraz konkluzje, jakie płyną z przeprowadzonych badań
- Słowa kluczowe (w liczbie od 3 do 5) nie powinny powtarzać treści zawartych w tytule artykułu.
- Tytuły rozdziałów/podrozdziałów artykułu powinny być numerowane.
- Zakończenie artykułu powinno zawierać konkluzje z prowadzanych rozważań. Nie powinno zawierać elementów takich, jak motywacja do podjęcia badań czy opis treści artykułu.
WSKAZÓWKI TECHNICZNE
- Plik w formacie .doc lub .docx
- Krój czcionki: Times (New Roman), rozmiar tekstu podstawowego: 12 pt.
- Interlinia (odstępy pomiędzy wierszami): 1,5 wiersza.
- Wcięcia akapitowe: 0,6 cm (bez odstępu pomiędzy akapitami).
- Tekst w tabelach, rysunkach, przypisach, spisie literatury, abstrakcie: 10 pt.
- Rysunki, schematy i wykresy powinny być przygotowane w odcieniach szarości. Wskazane jest umieszczanie plików źródłowych, aby była możliwość naniesienia na nich poprawek po redakcji wydawniczej. Wzory, tabele, rysunki i schematy nie mogą być skanowane. Zamieszczane mapy bitowe powinny mieć rozdzielczość 300–600 dpi. Numeracja powinna być ciągła, tytuł i numer nad rysunkiem, tabelą, źródło pod rysunkiem, tabelą, od lewego brzegu – czcionka: 10 pt.
- Rysunki, tabele należy umieścić w odpowiednich miejscach tekstu (jak najbliżej odwołań). Przy każdej cytowanej tabeli, schemacie, rysunku należy podać źródło lub informację „opracowanie własne".
- Przypisy bibliograficzne i przedmiotowe u dołu strony, według wzoru (proszę zwrócić uwagę na konieczność podania zakresu cytowanych stron artykułów publikowanych w czasopismach i tomach zbiorowych) - zobacz SZABLON ARTYKUŁU.
- Wykaz pozycji bibliograficznych obejmujący wyłącznie prace powołane w treści artykułu, na końcu, wg porządku alfabetycznego, według wzoru (proszę zwrócić uwagę na konieczność podania pełnego zakresu stron artykułów publikowanych w czasopismach i tomach zbiorowych) - zobacz SZABLON ARTYKUŁU.
