Procedura zgłaszania artykułu

 

WSKAZÓWKI OGÓLNE

  1. Tekst artykułu oraz FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY powinny zostać przesłane w wersji elektronicznej na adres:
  2. Językami publikacji dla artykułów o treści prawniczej oraz ekonomicznej są język polski i języki kongresowe. Językiem preferowanym dla artykułów o treści ekonomicznej jest język angielski.
  3. Objętość artykułu łącznie z abstraktem oraz bibliografią nie może przekraczać 40 tys. znaków ze spacjami.
  4. W odnośniku do nazwiska zamieszczonego przy tytule artykułu prosimy o podanie afiliacji autora tekstu w następującej kolejności:
    • stopień lub tytuł naukowy
    • uczelnia
    • wydział
    • katedra
    • adres e-mail
    • ORCID

    Przykład 1

    Dr hab. prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa Rzymskiego, e-mail: XX@wpia.uni.lodz.pl, ORCID: …

    Dr, Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Ekonomii Instytucjonalnej, e-mail: XX@uni.lodz.pl, ORCID: …

    Autorzy, którzy nie są pracownikami naukowymi, proszeni są o podanie:

    • stanowiska i miejsca pracy
    • adresu e-mail
    • ORCID

    Przykład 2

    Adwokat, kancelaria X&X, e-mail: YY@X&X.com, ORCID: …

    Doradca finansowy, bank X, e-mail: YY@X.com, ORCID: …

  5. Artykuł powinien składać się z następujących części:
    • abstrakt w języku polskim
    • słowa kluczowe w języku polskim
    • klasyfikacja JEL (wyłącznie dla artykułów o treści ekonomicznej)
    • wstęp
    • rozdziały, podrozdziały (opcjonalnie)
    • zakończenie
    • bibliografia
    • tytuł i abstrakt w języku angielskim
    • słowa kluczowe w języku angielskim

6. Abstrakt o objętości od 250–400 słów stanowi samodzielny tekst, który – przeczytany w oderwaniu od reszty artykułu – informuje o jego zawartości.

7. Abstrakt musi zawierać następujące, wyraźnie wyodrębnione w jego tekście, elementy:

  • Przedmiot badań: (…) wyjaśnienie, dlaczego przeprowadzono badania
  • Cel badawczy: (…) pytanie(a), na które szukano odpowiedzi; teza badawcza
  • Metoda badawcza: (…) sposób przeprowadzenia badań
  • Wnioski: (…) wyniki oraz konkluzje, jakie płyną z przeprowadzonych badań

8. Słowa kluczowe (w liczbie od 3 do 5) nie powinny powtarzać treści zawartych w tytule artykułu.

9. Tytuły rozdziałów/podrozdziałów artykułu powinny być numerowane.

10. Zakończenie artykułu powinno zawierać konkluzje z prowadzonych rozważań. Nie powinno zawierać elementów takich, jak motywacja do podjęcia badań czy opis treści artykułu.

 

WSKAZÓWKI TECHNICZNE

  • Plik w formacie .doc lub .docx.
  • Krój czcionki: Times (New Roman), rozmiar tekstu podstawowego: 12 pt.
  • Interlinia (odstępy pomiędzy wierszami): 1,5 wiersza.
  • Wcięcia akapitowe: 0,6 cm (bez odstępu pomiędzy akapitami).
  • Tekst w tabelach, rysunkach, przypisach, spisie literatury, abstrakcie: 10 pt.
  • Rysunki, schematy i wykresy powinny być przygotowane w odcieniach szarości. Wskazane jest umieszczanie plików źródłowych, aby była możliwość naniesienia na nich poprawek po redakcji wydawniczej. Wzory, tabele, rysunki i schematy nie mogą być skanowane. Zamieszczane mapy bitowe powinny mieć rozdzielczość 300–600 dpi. Numeracja powinna być ciągła; tytuł i numer – nad rysunkiem lub tabelą, źródło – pod rysunkiem lub tabelą, od lewego brzegu (czcionka: 10 pt).
  • Rysunki i tabele należy umieścić w odpowiednich miejscach tekstu (jak najbliżej odwołań). Przy każdej cytowanej tabeli, schemacie, rysunku należy podać źródło lub informację „opracowanie własne”.
  • Przypisy bibliograficzne i przedmiotowe u dołu strony – według wzoru (proszę zwrócić uwagę na konieczność podania zakresu cytowanych stron artykułów publikowanych w czasopismach i tomach zbiorowych) – zobacz SZABLON ARTYKUŁU.
  • Wykaz pozycji bibliograficznych obejmujący wyłącznie prace powołane w treści artykułu – na końcu, wg porządku alfabetycznego, według wzoru (proszę zwrócić uwagę na konieczność podania pełnego zakresu stron artykułów publikowanych w czasopismach i tomach zbiorowych) – zobacz SZABLON ARTYKUŁU.