Tom 21 (2019): Dlaczego jest nam potrzebne pojęcie „sztuki”?

					Pokaż  Tom 21 (2019): Dlaczego jest nam potrzebne pojęcie „sztuki”?

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

logo_mkidn_pl_crop.jpg

REDAKTORZY TOMU: Grzegorz Sztabiński, Paulina Sztabińska-Kałowska

Opublikowane: 2020-01-10

Artykuły

  • Ku nowej filozoficznej funkcjonalizacji pojęcia sztuki

    Iwona Lorenc
    9-18
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/1
  • Dlaczego jest nam potrzebny termin „sztuka”?

    Grzegorz Sztabiński
    19-35
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/2
  • Kilka kontekstów pytania o sztukę. Od esencjalizmu do maszynowej epistemologii

    Kazimierz Piotrowski
    37-58
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/3
  • Porządki interpretacyjne sztuki

    Rafał Czekaj
    59-67
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/4
  • Pierre Bourdieu o sztuce jako praktyce społecznej. Obrona koncepcji autonomicznego pola produkcji kulturowej

    Maja Piotrowska
    69-83
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/5
  • Sztuka czy sztuki współczesne? Uwagi na temat książki „Le paradigme de l'art contemporain” Nathalie Heinich

    Łukasz Białkowski
    85-97
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/6
  • Wartości poznawcze w sztuce nowych mediów

    Sidey Myoo
    99-109
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/7
  • Jak performans wpływa na pojmowanie „sztuki”?

    Paulina Sztabińska-Kałowska
    111-127
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/8
  • Street-art jako nowe zjawisko w sztuce – środek na gentryfikację miejskiego środowiska

    Mykola Dyomin, Oleksandr Ivashko
    129-148
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/9
  • Przenikanie czy przekraczanie? O granicach we współczesnej sztuce

    Olga Jagnicka
    149-160
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/10
  • Czy scenografia jest sztuką czy rzemiosłem?

    Dominika Łarionow
    161-170
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/11
  • Pojęcie sztuki i działa sztuki w teorii sztuki i konserwacji

    Mykola Orlenko, Yulia Ivashko
    171-190
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/12
  • O niezgodności nauki i sztuki – badanie ilościowe mające na celu ocenę znaczenia i stosowności naukowej koncepcji sztuki w twórczości artystycznej

    Sarah Fassio, Jessica Hodgkiss, Adrianna Rosa
    191-208
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2019/21/13